ԱՍՊԵՏ ՄԱՆՃԻԿԵԱՆ
Երեւանի մէջ, ՀԲԸՄ-ի «Փիւնիկ» հիմնադրամին միջոցներով 2022-ին լոյս տեսաւ «Նկարիչ ստեղծագործողներ` նահատակուած 2020 թ. Արցախեան պատերազմում» գիրքը, բաղկացած` 184 էջերէ: Ծրագիրը նախաձեռնած եւ համակարգումը կատարած է Լուսինէ Քարամեան: Պատկերագիրքը կազմած եւ հեղինակած է Արա Հայթայեան:
Արա Հայթայեան կ՛ըսէ, որ պատկերագիրքին նպատակն է ներկայացնել 44-օրեայ պատերազմին նահատակուած արուեստագէտներն ու անոնց ստեղծագործութիւնները:
Ներկայացուած արուեստագէտներն են` Գոռ Աւագեան, Գոռ Աւետիքեան, Գէորգ Արշակեան, Արտակ Բարսեղեան, Անդրանիկ Գրիգորեան, Մորիս Գրիգորեան, Արտակ Թովմասեան, Աժդահակ Կիրակոսեան, Խորէն Հաջաթեան, Արման Յարութիւնեան, Համլէտ Յովհաննիսեան, Յարութիւն Ղազարեան, Արմէն Գրիգորեան, Յովհաննէս Մազմանեան, Հայկ Նալբանդեան, Վիգէն Մուրադեան, Միսակ Մկրտչեան, Արամ Պօղոսեան, Էդգար Տօնականեան եւ Տարօն Ֆիլիպոսեան:
Գոռ Աւետիքեանի վաղ շրջանի աշխատանքներէն է «Միայնակ ծառը»: Եզակի աշխատանք է «Թռիչք քաղաքի վրայով»-ը, «Թէյնիկով եւ շերեփով նատիւրմորտը» արժանի է յատուկ ուշադրութեան, իսկ «Խաղացող երեխաները» կտաւը մանկութեան յուշերու խտացումն է:
Գէորգ Արշակեան ուսումնասիրած է մարդը պատկերելու արուեստը եւ փորձած է պատկերել իր աշխարհը, կենսագրութեան յուշերը, ընտանիքի եւ գիւղի կենցաղը:
Արտակ Բարսեղեան իր ուժերը փորձած է կերպարուեստի, խեցեգործութեան, գրականութեան, բանաստեղծութեան եւ գեղանկարչութեան մէջ: Պատկերած է յատկապէս բնանկարներ:
Անդրանիկ Գրիգորեան նկարչութեան կողքին հետաքրքրուած էր նաեւ փայտարուեստով եւ ոսկերչութեամբ: «Քրիստոսի խաչելութիւնը» գծանկարին մէջ փորձած է համադրել աւետարանական քանի մը պատկեր` Տիրոջ Ծնունդէն մինչեւ խաչելութեան խորհուրդ:
Մորիս Գրիգորեան զինք շրջապատող իւրաքանչիւր իրի կամ նիւթի մէջ տեսած է շարժում, անընդհատ վերափոխուելու եւ արուեստի նիւթի փոխուելու ներուժ:
Արտակ Թովմասեանի գեղանկարները հարուստ են գունային լուծումներով եւ անբռնազբօս վրձնահարուածներով:
Աժդահակ Կիրակոսեան նկարներուն բնորոշ է թեթեւ, ուսումնասիրական մօտեցումը: Յատկապէս սիրով եւ զննելով նկարած է փուշը, ծաղիկները եւ միրգերը:
Համլէտ Յովհաննիսեան բացի իր անհատական ստեղծագործութիւններէն, կատարած է կրկնօրինակներ հանրայայտ նկարիչներու գործերէն:
Յարութիւն Ղազարեան մտածած է վերացական ձեւերով` նախընտրելով գունային երանգներ` դեղին, սեւ, կապոյտ եւ սպիտակ:
Արմէն Գրիգորեան ինքզինք դրսեւորած է գծանկարի եւ գունանկարի մէջ:
Յովհաննէս Մազմանեան հետաքրքրուած էր իրեն ժամանակակից երիտասարդի կերպարով, երազներով եւ կեանքի փիլիսոփայութեամբ:
Հայկ Նալբանդեանի երեւակայական բնանկարները պատկերուած են բնութենէն տեսածի եւ երեւակայութենէ քաղուածքի համադրութեամբ:
Վիգէն Մուրադեան իր գեղանկարներուն մէջ իրերու կառուցուածքէն եւ ոճէն բացի փորձած է պատկերել ճշգրիտ նիւթը:
Միսաք Մկրտչեանի գեղանկարները նրբաճաշակ են, ուսումնասիրուած է իւրաքանչիւր առարկայի ձեւը, համաչափութիւնը եւ գունային բնութագիրը:
Արամ Պօղոսեան հակում ունէր գրական ստեղծագործութիւններ նկարազարդելու:
Էդգար Տօնականեան նկարած եւ ստեղծագործած է տարբեր նիւթերով: Վրձնահարուածները անմիջական են եւ կառուցողական:
Տարօն Ֆիլիպոսեան իր նկարներուն մէջ հակում ունեցած է խորանալու առարկաներու կառուցուածքային, լուսաստուերային եւ ծաւալային մշակման վրայ:
Պատկերագիրքին մէջ, բացի ստեղծագործութիւններու վերատպութիւններէն, կան նաեւ լուսանկարներով ներկայացուած մանկութեան եւ պատանեկութեան միջավայր, հայրենի տուն ու այգի, անհատական իրեր եւ ստեղծագործելու պարագաներ: