«Հայ Ժողովուրդի Պահանջատիրական Եւ Վերականգնումի Շաբաթ»

Պատրաստեց` ՆԱՆՈՐ Տ. ՍԱՐԳԻՍԵԱՆ

Համազգայինի Լիբանանի Շրջանային վարչութեան 106-ամեակի յանձնախումբը Մեծ եղեռնի զոհերուն յիշատակը յաւուր պատշաճի նշելու նպատակով այս տարի կազմակերպեց «Հայ ժողովուրդի պահանջատիրական եւ վերականգնումի շաբաթ» խորագիրով ութ ձեռնարկներ, որոնք վարչութեան առցանց էջով սփռուեցան կիրակի, 18 ապրիլէն երկուշաբթի, 26 ապրիլ 2021: Ձեռնարկները ընդգրկեցին հայ եւ արաբ արուեստագէտներու կողմէ մշակութային ներկայացումներ, որոնց գլխաւորը եղաւ 24 ապրիլ 2021-ի «ԿԱՆՔ, ՊԻՏԻ ԼԻՆԵՆՔ ԵՒ ՊԱՀԱՆՋԵՆՔ» խորագիրով գեղարուեստական յայտագիրը, հովանաւորութեամբ Մեծի Տանն Կիլիկիոյ կաթողիկոս Արամ Ա. կաթողիկոսին:

Առաջին առցանց սփռուած ձեռնարկը,  դաշնակահար Միքայէլ Աշճեանի հեղինակութեամբ, հոգեյոյզ, երկնային ոլորտ բարձրացնող մեղեդիներով «Հայու անխոնջ ոգի» մենախօսութիւնն էր,  կատարողութեամբ` թաւջութակով Նայիրի Ղազարեանի: Երկուշաբթի, 19 ապրիլ 2021-ին տեղի ունեցաւ Համազգայինի «Արեգ» մանկապատանեկան թատերական դպրոցի աշակերտներու ասմունքի երեկոն: Սիլվա Սողոմոնեանի բեմադրութեամբ եւ Ժուլիանա Պասթաճեանի օգնութեամբ, աշակերտները տպաւորիչ առոգանութեամբ եւ կենդանի պատկերով ներկայացուցին Պարոյր Սեւակի «Եռաձայն պատարագ» բանաստեղծութիւնը, մասնակցութեամբ` Արինա Աբրահամեանի, Սէրլի Պասթաճեանի եւ Հրակ Մամիկոնեանի, իսկ երգով` Լիլիթ Աբրահամեանի եւ Սէրլի Պասթաճեանի:

Երեքշաբթի, 20 ապրիլ 2021-ին, Համազգայինի «Գիր ու գրականութիւն» մասնագիտական մասնաճիւղի վարչութեան նախաձեռնութեամբ, Ժագ Յակոբեան հարցազրոյց մը ունեցաւ Քոնկրեսի գրադարանի հայկական եւ վրացական հաւաքածոներու ղեկավար, նորատիպ «THE RESISTANCE NETWORK»  գիրքի հեղինակ` դոկտ. Խաչիկ Մուրատեանի հետ: Մուրատեան տեղեկացուց, որ այս գիրքին հրատարակութիւնը արդիւնք է տարիներու աշխատանքի, որ, թէեւ սկսաւ մօտաւորապէս 2011 թուականին, սակայն անոր ներշնչման աղբիւրը երկար տարիներ առաջ Սուրիա, յատկապէս Հալէպ եւ Տէր Զօր իր կատարած այցելութիւններն էին, երբ ինք առիթ ունեցած էր անձամբ այցելելու Տէր Զօրի նահատակներու հաւաքական գերեզմանները: Հեղինակը նշեց, թէ իրեն համար ընդվզեցնող փաստ էր, որ յատկապէս արեւմտեան ակադեմական շրջանակներուն մէջ թէեւ յաճախ կը խօսուի Տէր Զօրի մասին, սակայն Հայոց ցեղասպանութեան մասին, այդ տարածաշրջանի եւ այդ շրջանին մէջ տեղի ունեցած դէպքերուն, զարգացումներուն եւ տեղի ունեցած ցեղասպանութեան գործընթացին մասին ամբողջական պատմութիւնը գրուած չէ: «Հակառակ տարբեր վկայութիւններու եւ տարբեր աղբիւրներու տեղեկութիւններուն` մենք կը տեսնենք, որ պատմագրութիւնը շատ հպանցիկ ձեւով կ՛անդրադառնայ այս մասին», հաստատեց ան` դիտել տալով, թէ այս բոլորը խթան հանդիսացած են, որ ինք որոշէր դոկտորական թեզին նիւթը ընտրել Հայոց ցեղասպանութիւնը Սուրիոյ մէջ` 1915-1918 ժամանակաշրջանին:

Դոկտ. Մուրատեան ըսաւ, թէ Հայոց ցեղասպանութիւնը կը ներկայացուի, որ մէկ կողմէ հայերը թրքական իշխանութիւններու եւ անոնց հետեւորդներու գործադրած բնաջնջումի, ջարդի քաղաքականութեան զոհն ենք, միւս կողմէ` հայերը կը ներկայացուին ձեւով մը իբրեւ արեւմտեան երկիրներու մէջ գոյացուած, կազմակերպուած դրամահաւաքներու եւ այլ կազմակերպութիւններու հսկայ գումարներէ օգտուող եւ իրենք զիրենք վերականգնած ու վերապրած ժողովուրդ: Ան կարեւոր կը նկատէ լուսարձակի տակ առնել կարեւոր դերակատարութիւնը Հալէպի մէջ ապրող հայ գաղթականներուն, որոնք կը գործէին միսիոնարներու, հիւպատոսներու, տարբեր խմբաւորումներու եւ միաւորներու հետ` նպաստելով բազմահազար հայերու փրկութեան աշխատանքին: Գիրքը կը փորձէ ներկայացնել այդ անզէն դիմադրութեան ընթացքին բազմաթիւ դերակատարներ եւ մասնակիցներ, որոնք իրենց կեանքը զոհեցին փրկելու համար Հայոց ցեղասպանութենէն ազատած եւ Հալէպ հասած հայերը, որպէսզի պատերազմէն ետք կարելի ըլլայ վերականգնել հայութիւնը:

Ըստ դոկտ. Մուրատեանի, Այս աշխատութեան հիմքը եւ առանցքը կը կազմեն յուշագրութիւններ, վերապրողներու բազմահարիւր վկայութիւններ` տարբեր լեզուներով, յատկապէս նաեւ Հալէպի առաջնորդարանի արխիւները, ատենագրութիւններ, գաղթականներու անուանացանկեր, ստացագիրներ, նաեւ` ընտանեկան արխիւներ, որոնք հեղինակին տրամադրութեան տակ դրուեցան: Ասոնց կողքին նաեւ օսմանեան եւ քեմալական արխիւներու, ինչպէս նաեւ ամերիկեան հաւաքածուներու շնորհիւ կարելի եղաւ այս աշխատութիւնը կատարել եւ այս կարեւոր փուլը լուսարձակի տակ առնել: Հեղինակը յայտնեց, որ գիրքը լոյս տեսաւ յունուար ամսուն, եւ հեռակայ կարգով մեծ թիւով տարբեր ձեռնարկներ տեղի ունեցան, իսկ յառաջիկային դասախօսական շարքեր պիտի կայանան տարբեր համալսարաններու մէջ: Ան ըսաւ, որ Ցեղասպանութեան շարունակութեան մասին շատ խօսուեցաւ յատկապէս անցնող ժամանակաշրջանին, մանաւանդ` Արցախի վերջին իրադարձութիւններուն պատճառով: Պէտք է ընդգծել, թէ Ցեղասպանութեան շարունակութեան քաղաքականութիւնը ինչպէ՛ս ուղղակիօրէն կ՛առնչուի այսօրուան տեղի ունեցող տեղահանութեան ջարդի եւ գաղթականներուն վիճակին: Խ. Մուրատեան նաեւ շեշտեց մեր հնարաւորութիւններուն եւ ներուժին  վստահելու կարեւորութիւնը` մատնանշելով, որ, երբ կ՛ուսումնասիրէր Ցեղասպանութիւնը Սուրիոյ տարածքին, մէկ վկայութենէ միւսը, մէկ գիրքէ միւսը փաստած է, թէ ինչպէ՛ս հայերը կը վստահէին իրենց ներուժին` դիմակայելու եւ դիմադրելու բնաջնջման քաղաքականութեան:

Խօսքին վերջին բաժինով հեղինակը ըսաւ, որ ինք լիբանանահայ դպրոցի շրջանաւարտ է, յաճախ կը կրկնէ, որ հայկական, ազգային դպրոցին մէջ ստացած է իր ուսումը, գիտէ անոնց արժէքն ու կարեւորութիւնը: Նկատի ունենալով Լիբանանի ապրած ներկայի վատ պայմանները, որոնք իրենց անդրադարձը կ՛ունենան նաեւ հայկական վարժարաններուն, աշակերտներուն եւ ընդհանրապէս լիբանանահայութեան վրայ, ան կարեւոր նկատեց այս դժուար պայմաններուն մէջ նոյն ձեւի աշխուժ մասնակցութիւն եւ  նուիրում ցուցաբերել, ինչպէս կատարուեցաւ իր սերունդին քաղաքացիական պատերազմի շրջանին: Մուրատեան շեշտեց, թէ ի՛նչ ալ ըլլան պայմանները, այսօր ալ հայ աշակերտը պէտք  է ստանայ այն կրթութիւնը, որ պիտի ստեղծէ հնարաւորութիւն` ապագային ճամբան ճշդելու եւ յաղթելու:

Մեծի Տանն Կիլիկիոյ կաթողիկոսութեան դպրեվանքի «Արմաշ» երգչախումբին ելոյթը սփռուեցաւ չորեքշաբթի, 21 ապրիլ 2021-ին` ղեկավարութեամբ` Գրիգոր սրկ. Արապաթլեանի, դաշնակի ընկերակցութեամբ` Յասմիկ Գասպարեանի:

Համազգայինի Գեղարուեստի դպրոցներու ապրիլեան տարեկան ձեռնարկը տեղի ունեցաւ  հինգշաբթի, 22 ապրիլ 2021-ին, մասնակցութեամբ «Բարսեղ Կանաչեան» երաժշտական քոլեճի աշակերներուն եւ աշակերտական խումբերուն: Բացման խօսքը արտասանեց Սիլվա Սողոմոնեան, որ շեշտեց, թէ Համազգայինը, տարբեր տեսակի դժուարութիւններ դիմագրաւելով, հաւատարիմ մնաց իր առաքելութեան եւ իր կարելիութեան սահմաններուն մէջ շարունակեց երթը: Ապա խօսք առաւ Համազգայինի Գեղարուեստի դպրոցներու տնօրէն Մարալ Հարպոյեան, որ ըսաւ, թէ Համազգայինը իր առաքելութեամբ հայ մշակոյթի դարբնոցն է, ուստի, հակառակ իրենց դիմաց ծառացած բոլոր դժուարութիւններուն եւ բազմաբնոյթ մարտահրաւէրներուն, Համազգայինի Լիբանանի ընտանիքը որոշած է պահպանել աւանդական իւրայատուկ իր նկարագիրը եւ պիտի շարունակէ իր առաքելութիւնը մշակոյթի ճամբով: «106 տարիէ ի վեր մեր պայքարը չէ խամրած, այլ մշտանորոգ կամքով կը շարունակուի իրերայաջորդ սերունդներու կողմէ, որոնք երաշխիք են մեր յարատեւութեան եւ անմահութեան: Այսօր անցած են 106 տարիներ այդ անմարդկային ու հայասպան ոճիրէն, բայց մեր սրտերուն խոր ու ցաւոտ վէրքերը կը շարունակեն արիւնիլ, հետեւաբար,  այնքան ատեն որ պահանջատէր երիտասարդներ ունի մեր ազգը, մեր Դատը անմար կը մնայ եւ ջահը կը փոխանցուի սերունդէ սերունդ», շեշտեց Մ. Հարպոյեան:

«Ապրիլեան ոգեկոչում» խորագիրով գեղարուեստական յայտագիրի ընթացքին ելոյթ ունեցան` Քեւըն Եուսեֆ  (դաշնակ), Միքայէլա Պոյաճեան (ջութակ), Սալբի Թորիկեան  (դաշնակ), Ալեքս Տապաղեան (կիթառ), Սէրլի Նէմշէհիրլեան եւ  Նաթալի Աբոքեան (տուտուկ), Յարութ Քալոօղլեան (երգ), ՎարանդԿիրակոսեան, Սէրուժ Գույումճեան, Վիգէն Քենտիրճեան եւ Յակոբ Թերզեան  (տհոլ), Կարէն Գազանճեան (երգ), Ալեքս Տապաղեան, Քրիստոֆ Աբրահամեան, Ժերարտ Մարգարեան, Ժան-Փիեռ Վարդանեան եւ Քրիստոֆըր Գասպարեան (կիթառ): Յայտագիրի աւարտին Համազգայինի  «Կարկաչ» մանկապատանեկան երգչախումբը ելոյթ ունեցաւ Ստեփան Լուսիկեանի  «Ազատ Հայաստան» երգով` խմբավարութեամբ Լիւսի Գռուզեանի:

Օրուան պատգամախօսն էր Հայկազեան համալսարանի նախագահ վերապատուելի դոկտ. Փոլ Հայտոսթեան: Ան շեշտեց, թէ կայ մշակոյթ, որ մեր շնորհներուն համալրումն է, ուստի, ան, որ ունի զգացում, դաստիարակութիւն նպատակ եւ նուիրում, կը զարգացնէ նաեւ ճաշակ ու արուեստ, նուրբ արուեստ եւ մշակուած արտայայտութիւն, իսկ հայը ունի այս բոլորին ոգին: Ըստ անոր, պատիւն ու ցաւը արիւնն ու քրտինքը, լեռն ու դաշտը միաձուլուած կը ներկայացնեն պատմութիւն, խորք եւ հոգի: Հայուն արուեստը ինքնութիւն է եւ հաւատքի ղօղանջ:

Վեր. Հայտոսթեան ըսաւ, որ մենք տակաւին փոքր տարիքէն, դեռ չհասկցած ապրիլ 24-ի իմաստը, ապրեցանք ապրիլ 24-ը եւ դարձանք սգաւոր, եւ մեր սրտերը բաբախեցին արդարութեան պարով: «Ապրիլ 24-ը հայուն համար կը նշանակէ կեանք, ետքը` Ցեղասպանութիւն, պայքար, հաւատք եւ ասպարէզ:  Իսկ այսօր տեղին է նշել, որ ապրիլ 24 կը նշանակէ հայուն դէմ մշակութասպանութիւն: 1915-ին Ցեղասպանութեամբ եւ տեղահանութեամբ հայու գոյութեան, պատմութեան եւ ինքնութեան ջնջումի փորձ մըն էր տեղի ունեցածը: Այսօր համայն հայութիւնը թուրքին դէմ դրած է երկար ժամանակէ ի վեր` գիտակցելով, որ այն ժողովուրդը, որմէ  կը խլուի հաւատքը, առիթը` երգելու իր սազը, պարելու ի նազը, ապրելու իր զարկը, շարժելու իր կշռոյթը, զարդարելու իր շնորհքը,  պէտք է վերագտնէ իր հարազատ  սրտի զարկը, կեանքի գաղտնիքը վերագտնելու խորհուրդը: Թող ծլի մեր մշակոյթը արդար ծաղիկներով, հաւատքի արշաւանքով եւ թող մեր մշակոյթը ամրապնդէ մեր քաղաքականութիւնը, մեր աստուածահաճոյ նուիրումը եւ մեր գաղութներու ու հայրենքի կեանքը», յայտնեց ան:

Ապա իր սրտի խօսքը արտասանեց Պէյրութի հայ կաթողիկէ պատրիարքական թեմի օգնական եպիսկոպոս Գէորգ եպս. Ասատուրեանը: Ան ըսաւ, որ անցեալը մոռնալ` կը նշանակէ մեր ազգային ինքնութիւնը մոռնալ, ներկայ աշխարհի կատաղի փոթորիկներուն դիմաց խարիսխ չունենալ: Ան դիտել տուաւ, որ իւրաքանչիւր հայ իր ընտանիքին մէջ լսած է Հայոց ցեղասպանութեան արիւնալի պատմութիւնը, մեր հայրերուն եւ մայրերուն վերապրումի բազում պատմութիւնները,  շեշտելով, որ կռուախնձոր դարձած մեր հայրենիքը կերտած է չընկրկող եւ պայքարող հայը: Գէորգ եպս. Ասատուրեան շեշտեց, որ հայը չբաւարարուեցաւ միայն յիշելով, այլ վերականգնումով եւ տքնաջան աշխատանքներով փոքրիկ Հայաստան կերտեց հոն, ուր հաստատուեցաւ, եւ հայ ազգի արդար Դատը ճանաչելի դարձուց ամբողջ աշխարհին: Հայութիւնը քրիստոնէութեան շնորհքը ստանալով եւ յարութեան զօրութեամբ վերապրեցաւ մեծագոյն փաստը հո՛ս եւ աշխարհասփիւռ տարածքին, ըսաւ ան:

Եզրափակիչ խօսքով հանդէս եկաւ Լիբանանի հայոց թեմի առաջնորդ Շահէ արք. Փանոսեան, որ ըսաւ, թէ ամէն բանէ առաջ պէտք է յարգանքի տուրքը ընծայենք մեր 1,5 միլիոն նահատակներուն, որոնց յիշատակին մէջ կը տեսնենք յարութեան յոյսով աշխարհէն հեռացող մեր ժողովուրդի զաւակները, որոնք ի խնդիր քրիստոնէական մեր հաւատքին ու մեր ազգային պատկանելիութեան` խիզախութեամբ տուին իրենց գերագոյն վկայութիւնը: «Աստուծմէ խնդրենք, որ Իր շնորհքով նոր կենդանութիւն գտնեն Հայաստանն ու հայութիւնը, իսկ նահատակներուն կտակը պահպանելու համար նոր զոհողութիւններ կ՛ակնկալուին մեր բոլորին կողմէ», ըսաւ ան: Ան դիտել տուաւ, որ այսօր մեր կեանքը պէտք է ապրինք մեր հայրենքը պաշտպանելու, ազատ ու անկախ կամքով զայն զարգացնելու եւ հայութեան շունչն ու ոգին ապրեցնելու` նաեւ գալիք սերունդներու կեանքին մէջ: «Ապրիլ 24-ը կը նշենք նաեւ արձագանգ տալու համար մեր նոր նահատակներու ձայնին, արցախեան գոյամարտին, հերոսաբար ինկած մեր քաջերուն: Այսօր ապրիլ 24-ի առիթով պարտինք սթափիլ ու անդրադառնալ, որ Ցեղասպանութիւնը նոր թափով շարունակուող իրականութիւն է մեզի համար: Մեր թշնամին հետամուտ իր մութ ծալքերուն դարձեալ կը փորձէ բնաջնջել հայ ժողովուրդը իր հայրենի հողին վրայ: Մեր նայուածքը ուղղենք դէպի մեր հաւաքական երազներն ու իղձերը, դէպի մեր նահատակներուն կտակը, որուն համար բոլորս ալ ունինք շատ ընելիքներ եւ մեծ պարտականութիւններ, եւ թող որ ամենաբարին Աստուած խաղաղութիւն պարգեւէ մեր բիւրաւոր նահատակներուն եւ յարատեւութեան հոգի` անոնց կտակը ապրեցնող մեր ժողովուրդի բոլոր զաւակներուն», ըսաւ Լիբանանի հայոց թեմի առաջնորդը:

Շաբաթ, 24 ապրիլ 2021-ին Համազգայինի Լիբանանի Շրջանային վարչութեան Դիմատետրի էջով եւ լիբանանեան պատկերասփիւռի «Էմ. Թի. Վի.» կայանէն պատկերասփռուեցաւ «Կանք, պիտի լինենք եւ պահանջենք» խորագրով արաբերէնով պատրաստուած յայտագիրը` բարձր հովանաւորութեամբ Արամ Ա. վեհափառ հայրապետին, որ ֆրանսերէն լեզուով իր պատգամը յղեց այս առիթով:

Գեղարուեստական յայտագիրը ներկայացուց լրագրող Հալա Հատատ, ապա յաջորդաբար ելոյթ ունեցան Համազգայինի «Գուսան» երգչախումբը` ղեկավարութեամբ Գրիգոր Ալոզեանի, «Ֆիլոքալիա» երգչախումբը` ղեկավարութեամբ քոյր Մարանա Սաատի, «Ֆայհա» երգչախումբը ղեկավարութեամբ Պարգեւ Թասլաքեանի, երգչուհի Ապիր Նաամէ, սոփրանօ Շողիկ Թորոսեան` ընկերակցութեամբ դաշնակահար Հենրի Իշխանեանի, սոփրանօ` Լիանա Միքայէլեանն ու կիթառահար Մկրտիչ Միքայէլեանը, տուտուկահար` Զաքար Քէշիշեանը, ջութակահար Յովհաննէս Գարախանեանը, «Քնար» պարախումբը, պարուսոյցներ` Կարէն եւ Ժաքլին Մակինեաններ: Իսկ օրուան հիւրերն էին երգահան Մարսել Խալիֆէ, լրագրող Իմատ Տապպուր, ինչպէս նաեւ` դերասան եւ բեմադրիչ Ժորժ Խապպազ: Իւրայատուկ նախաձեռնութիւն մը, որ կարեւոր էր յատկապէս հայկական մշակոյթը, հայութեան վերապրումը եւ հայութեան մասին օտարներու վկայութիւնները ներկայացնելու տեղացի հանդիսատեսին` բարձր որակի պատրաստութեամբ եւ դրական շեշտաւորումով, հայութեան գոյատեւումը լուսարձակի տակ առնող մթնոլորտով լեցուն:

Կիրակի, 25 ապրիլ 2021-ին Գիր եւ գրականութեան մասնաճիւղի կազմակերպութեամբ տեղի ունեցաւ առցանց լսարան մը, որուն ընթացքին պոլսահայ բանասէր, գրականագէտ եւ խմբագիր Սեւան Տէյիրմենճեան ներկայացուց «Եղեռնի լռութիւնը պոլսահայ գրականութեան մէջ» նիւթը: Առցանց հանդիպումին մասնակցեցան քանի մը տասնեակ մշակութասէրներ եւ գրականասէրներ` հայկական զանազան գաղութներէ:

Համազգայինի Գիր եւ գրականութեան մասնաճիւղի վարչութեան անունով ողջոյնի խօսք արտասանեց Ժագ Յակոբեան, որ նշեց, թէ սկզբունքով մէկ տարի առաջ Համազգայինի Լիբանանի կառոյցը ծրագրած էր Հայոց ցեղասպանութեան 105-ամեակի ձեռնարկներուն իբրեւ հիմնական բանախօս Պոլիսէն հրաւիրել Տէյիրմենճեանը, սակայն հազիւ սկսած էին նախնական ծրագրումները, աշխարհի տարածքին սկսաւ «Քորոնա» ժահրի համավարակը մոլեգնիլ, ինչ որ պատճառ դարձաւ, որ այլեւս անկարելի ըլլայ մշակութային թէ այլ որեւէ ձեռնարկի հրապարակային կազմակերպումը: Իսկ այս տարի, օգտուելով արհեստագիտական յարմարութիւններէն, առիթը կ՛ունենանք առցանց հաղորդակից դառնալու զեկուցաբերին միտքերուն: Յակոբեան կարդաց օրուան զեկուցաբերին հակիրճ կենսագրականը, ապա հրաւիրեց զայն` ներկայացնելու իր զեկուցումը:

Սեւան Տէյիրմենճեան մօտ մէկ ժամուան ընթացքին ներկայացուց յետեղեռնեան ժամանակաշրջանին պոլսահայութեան եւ մասնաւորաբար պոլսահայ գրականութեան պարզած վիճակը: Մեկնելով իր ներկայացուցած նիւթին խորագիրէն` «Եղեռնի լռութիւնը պոլսահայ գրականութեան մէջ», ան մէկ առ մէկ ներկայացուց այդ ժամանակաշրջանին ստեղծագործած գրողները` Յակոբ Մնձուրի, Զաւէն Պիպեռեան, Երուանդ Կոպէլեան եւ այլն, որոնք վախի եւ ծայրայեղ զգուշաւորութեան մթնոլորտի մէջ ըլլալով հանդերձ, երբեմն ուղղակի եւ շատ յաճախ ալ անուղղակի ակնարկութիւններով անդրադարձած են Ցեղասպանութեան նիւթին` իրենց ստեղծագործութիւններուն ընդմէջէն: Տէյիրմենճեան այս մասին նաեւ պատառիկներ կարդաց իւրաքանչիւր հեղինակի ստեղծագործութիւններէն` ցոյց տալով գաղտնագրուած ակնարկութիւնները Եղեռնի նիւթին: Զեկուցումին ներկայացումէն ետք առիթ տրուեցաւ առցանց հանդիպումին մասնակիցներուն իրենց հարցումները ուղղելու զեկուցաբերին: Ծաւալեցաւ զրոյց նիւթին շուրջ:

Համազգայինի «Թորոս Ռոսլին» կերպարուեստի դպրոցի տնօրէնութեան կազմակերպած միջդպրոցական նկարչական մրցանքը տեղի ունեցաւ երկուշաբթի, 26 ապրիլ 2021-ին: Դատակազմի անդամներն էին` «Թորոս Ռոսլին» կերպարուեստի տնօրէն Վազգէն Մուղալեանը,  քանդակագործ Կիւլեն Տէր Պօղոսեանը եւ արուեստագէտ Ժանեթ Եափուճեանը: Իւրաքանչիւր հայկական վարժարանի տնօրէն քաջալերական խօսք ուղղեց մասնակցող աշակերտներուն, ապա Երեւանի Գեղարուեստի պետական ակադեմիայի տնօրէն փրոֆ. Արամ Իսաբէկեան քաջալերեց հայ արուեստասէր պատանիները` տէր կանգնելու հայկական մշակոյթին, պայքարելու եւ գործելու ի նպաստ հայ ժողովուրդին եւ Հայ դատին: «Թորոս Ռոսլին» կերպարուեստի դպրոցի գեղարուեստական ղեկավար Վազգէն Մուղալեան իր սրտի խօսքին մէջ ըսաւ, որ կեանքի աննպաստ պայմաններու պատճառով աւանդական դարձած նկարչական մրցանքը տեղի չունեցաւ, ուստի կազմակերպուեցաւ առցանց նկարչական մրցանք, որուն 11 դպրոցներ իրենց մասնակցութիւնը բերին: Կիւլեն Տէր Պօղոսեան բարի երթ մաղթեց բոլոր մասնակցողներուն եւ գնահատեց անոնց աշխատանքը: Գեղարուեստի դպրոցներու տնօրէնութեան խօսքը արտասանեց Մարալ Հարպոյեան, որ ապրիլին կազմակերպուած միջդպրոցական գծագրութեան այս մրցանքը պատգամ նկատեց` ուղղուած թշնամի թուրքին, որ մենք մշակոյթով յաղթած ենք արդէն:

Մրցանքին իրենց մասնակցութիւնը բերին 163 մանուկներ եւ պատանիներ` տարիքային երեք խումբեր բաժնուած, բոլորին մօտ զգալի էր լրջութիւնն ու խանդավառութիւնը:

Մրցանակներ ապահովեցին հայկական վարժարաններու հետեւեալ աշակերտները. 6-8 տարեկան խումբին մէջ առաջին հանդիսացաւ Բալենի Աւագեան  (Մելանքթոն եւ Հայկ Արսլանեան ճեմարան), երկրորդ` Գրիգոր Խաչիկեան (Սրբոց Հռիփսիմեանց վարժարան) եւ երրորդ` Ռուբէն Գույումճեան (Ազգային Եղիշէ Մանուկեան քոլեճ): Գնահատականի արժանացան` Զուլալ Թաշճեան (Ազգային Յառաջ-Գալուստ Կիւլպէնկեան քոլեճ), Կալիա Գույումճեան (Ազգային Եղիշէ Մանուկեան քոլեճ)եւ Նուշիկ Էլեյճեան (Ազգային Միացեալ վարժարան): Երկրորդ խումբին մէջ` 9-12 տարեկան, առաջին հանդիսացաւ Արեւ Թաշճեան(Ազգային Յառաջ-Գալուստ Կիւլպենկեան քոլեճ), երկրորդ` Օլիվըր Տեմիրճեան (Սրբոց Հռիփսիմեանց վարժարան), երրորդ` Վանայ Տեմիրճեան  (Շամլեան Թաթիկեան երկրորդական վարժարան): Գնահատականի արժանացան` Մարիա Շէքէրեան (Ս. Խաչ – Հարպոյեան վարժարան), Ալեքս Գապագեան  (Ազգային Յառաջ-Գալուստ Կիւլպենկեան քոլեճ), Միլենա Խըզարճեան (Շամլեան Թաթիկեան երկրորդական վարժարան), Լոռի Նիկոլեան (Մխիթարեան վարժարան), Յակոբ Չարըքեան  (Մեսրոպեան բարձրագոյն վարժարան), Իվանա Քիւփելեան   (Մխիթարեան վարժարան), Անժելինա Սվաճեան (Հայ աւետարանական քոլեճ) եւ Տիեկօ Սֆեր (Ս. Խաչ – Հարպոյեան վարժարան): Երրորդ խումբին մէջ` 13-16 տարեկան, առաջին հանդիսացաւ Կալի Աքանճեան (Մեսրոպեան բարձրագոյն վարժարան), երկրորդ` Զարեհ Քերճալեան (Ազգային Միացեալ վարժարան), երրորդ` Հրակ Արբաճեան  (Մելանքթոն եւ Հայկ Արսլանեան ճեմարան): Գնահատականի արժանացան` Սէրլի Մուղալեան (Մեսրոպեան բարձրագոյն վարժարան), Մանէ Չոլաքեան (Հայ աւետարանական քոլեճ), Նարեկ Քէօշկէրեան (Հայ աւետարանական քոլեճ) եւ Փաթիլ Յակոբեան  (Սահակեան-Լեւոն Մկրտիչեան քոլեճ):

 

Share This Article
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )