ԱՐՈՒԵՍՏԻ ԱՇԽԱՐՀԷՆ. ԱՃՈՒՐԴԻ ԱՇԽԱՐՀԻՆ ՀԵՐՈՍՆԵՐԸ

«Ժոն ֆիյ ենտորմի». Փիքասօ

ԱՐՈՒԵՍՏԻ ԳՈՐԾԵՐՈՒ ԱՃՈՒՐԴԻ ՄԱՐԶԻՆ ՄԷՋ ՄԻԼԻՈՆԱՒՈՐ ՏՈԼԱՐԻ ՎԱՃԱՌՔՆԵՐԸ ԱՅԼԵՒՍ ԶԱՐՄԱՆԱԼԻ ՉԵՆ, ԻՍԿ ԱՃՈՒՐԴԻ ՎԱՃԱՌԱՏՈՒՆԵՐ ՀՐՃՈՒԱԾ ԵՆ` Ի ՏԵՍ ՄԵԾԱՀԱՐՈՒՍՏ ՆՈՐ ՏԵՍԱԿԻ ԳՆՈՐԴՆԵՐՈՒ ՅԱՅՏՆՈՒԹԵԱՆ: «ՏԻ ԻՆՏԻՓԵՆՏԸՆԹ» ԿԸ ԲԱՑԱՅԱՅՏԷ, ԹԷ Ո՛Վ ԵՆ ԱՆՈՆՔ:

Էկոն Շիլէի քաղաքի գորշ մէկ համայնապատկերը եւ Ռան Միւքի մանուկ մը պատկերող հոգեխռով մէկ գեղանկարը արուեստի գործեր են, զորս իրարմէ կը բաժնեն աւելի քան 80 տարիներ եւ բազմաթիւ ցամաքամասեր: Այժմ անոնք կը մրցին` գրաւելու համար ուշադրութիւնը հաւաքածոյ պահողներու յատուկ տեսակի մը, որուն նպատակն է դիզել տարբեր գործերէ բաղկացած հսկայական հաւաքածոյ մը:

Քրիսթի՛զի Եւրոպայի, Միջին Արեւելքի, Ռուսիոյ եւ Հնդկաստանի վաճառատուներու ընդհանուր տնօրէն Եուսի Փայլքանեն վերջերս նկարագրած է Լոնտոնի աճուրդի շուկային մէջ յայտնուած արուեստի գործեր հաւաքողներու նոր տեսակ մը, զանոնք կոչելով «Մետիչի» գնորդներ, հետեւողութեամբ` Իտալիոյ մէջ Վերածնունդի ժամանակներու արուեստները հովանաւորող  վերնախաւին: Անոնք հսկայական հարստութեան տէր անձեր են, որոնք լաւագոյն գործերը կ՛ընտրեն արուեստի տարբեր մարզերէ, ինչպէս` կահոյք, գեղանկարներ եւ քանդակներ, փոխանակ կեդրոնանալու յատուկ մասնագիտութեան մը վրայ:

Փայլքանենի յայտարարութիւնը կը կատարուէր աճուրդի ժամանակացոյցին ամէնէն կարեւոր մէկ թուականին նախօրեակին, երբ Լոնտոնի աճուրդի գլխաւոր երեք վաճառատուները կը հպարտանան արդի եւ տպաւորապաշտ արուեստներու վերաբերող իրենց վաճառքներուն գնահատումներով: Այսպէս, անոնք կը նախատեսեն, որ Շիլէի 1914-ին իրագործուած «Հոսեր միթ պունթըր Վեշը» (բնակարան` գունագեղ սաւաններով) գեղանկարը վաճառուի շուրջ 48 միլիոն տոլարի, իսկ Միւքի 1996-ին իրագործուած «Պիկ պէյպի» գեղանկարը` շատ աւելի համեստ` 2 միլիոն տոլարի:

Անցեալ շաբաթ Քրիսթի՛զ կազմակերպած էր «Մասթըրփիսըզ» (գլուխ գործոցներ) վերնագիրով ցուցահանդէս մը, ուր առաջին անգամ ըլլալով կողք-կողքի կը ներկայացնէր արուեստի պատմութեան ամէնէն գեղեցիկ գործերէն նմուշներ (Միքելանճելոյէն, Կէյնսպորոյէն, Կոյայէն, Սթապզէն, Մոնէէն, Փիքասոյէն եւ Ռընուարէն), արտացոլելով արուեստի տարբեր գործեր գնելու հետզհետէ ընդհանրացող ուղղութիւնը:

«Մետիչի որակումը կու գայ այն գաղափարէն, թէ իտալացի հռչակաւոր առեւտրականներու ընտանիքը աշխարհի տարբեր կողմերէն կը հաւաքէր լաւագոյն արհեստաւորները եւ զանոնք կը բերէր իր երկիրը, Վենետիկ կամ Հռոմ, ուր անոնք կ՛աշխատէին իբրեւ պալատական գեղանկարիչներ,- կը բացատրէ Փայլքանեն:- Կը խօսինք ամէնէն հարուստ եւ ամէնէն ազդեցիկ բարերարներուն մասին, որոնք կը ձգտէին լաւագոյն արուեստագէտները բերել իրենց երկիրը: Այժմ կը տեսնենք, թէ ինչպէ՛ս 21-րդ դարու հռչակաւոր արուեստագէտներու գործերը կը ցուցադրուին այլ սերունդներու ստեղծած գլուխ գործոցներուն կողքին, ինչ որ ցոյց կու տայ, թէ հաւաքածոյ պահողներ որեւէ ժամանակէ աւելի սկսած են զարգացնել աւելի այլազան եւ համապարփակ ճաշակ մը»:

Մեծահարուստ ռուսերը մաս կը կազմեն հաւաքածոյ պահողներու այս տեսակին, որ տարբեր գործեր կը գնէ` իր սեփական բնակարանին կամ հանրային թանգարաններու համար: «Շատ լաւ ծանօթ եմ արուեստներու եւ հնագիտական իրերու ամբողջ տարողութեան եւ հաճոյքով կը վայելեմ ամէն ինչ, որ գեղեցիկ է», կ՛ըսէ մեծ քանակութեամբ եւ յաճախ արուեստի իրեր գնող ռուս մեծահարուստ Ալեքսանտր Իւանով:

Այս տարուան սկիզբը Իւանով շուրջ 2.5 միլիոն տոլար ծախսած է Լոնտոնի աճուրդի վաճառատուներուն մէջ: Անոր գնած իրերէն շատերը կը ցուցադրուին Պատեն Պատենի (Գերմանիա) իր սեփական Ֆապերժ թանգարանին մէջ:

«Այնքան ատեն, որ դրամական վիճակս կը ներէ` կը փորձեմ գնել ամէն ինչ, որ գեղեցիկ է,- կ՛ըսէ ան:- Նորագոյն հետաքրքրութիւնս նախաքոլոմպոսեան ժամանակներու ոսկեայ եւ յասմկաքարէ (ճէյտ) շինուած գոհարեղէնն է: Յունիսի վերջերուն իմ Ֆապերժ թանգարանիս մէջ բացումը պիտի կատարուի ցուցահանդէսի մը, որ կը բաղկանայ 100 նմուշներէ, զորս անցեալ տարի գնեցի սեփական հաւաքածոյ կազմող անձէ մը»:

Քրիսթի՛զի գլուխ գործոցներու ցուցահանդէսը, որ տեւած էր 3 օր, առաջին անգամ ըլլալով արուեստի սիրահարներուն առիթ կու տար տեսնելու Միքելանճելոյի «Քաշինայի ճակատամարտը» գործը, որ նախապէս միայն մէկ անգամ ցուցադրուած է հանրութեան: Կը նախատեսուի, որ անիկա մինչեւ 8 միլիոն տոլարի վաճառուի Քրիսթի՛զի կազմակերպած հին վարպետներու գործերու աճուրդին: Այս գործը ցուցադրուած էր Մոնէի «Յաւերժահարսեր» վերնագիրով ջրաշուշաններու մէկ գեղանկարին եւ Փիքասոյի «Ժոն ֆիյ ենտորմի» գործին կողքին:

Սոթպի՛զի տպաւորապաշտ եւ արդի գործերու բաժանմունքի տնօրէն Հելենա Նիւմէն կ՛ըսէ. «Գնորդները ունին արուեստի այլազան եւ համապարփակ ճաշակներ եւ որեւէ ժամանակէ աւելի կու գան աւելի մեծ թիւով երկիրներէ»:

«Գնորդներ ունինք շուրջ 60 երկիրներէ: Անոնք կանոնաւոր կերպով ներկայ են մեր վաճառքներուն»:

Իսկ ո՞վ են «նոր մետիչիները»:

Աճուրդի վաճառատուներ յաճախ ապահովական նկատառումներով չեն բացայայտեր գնորդներուն ինքնութիւնը: Սակայն կ՛ակնկալուի, որ Ապու Տապիի մէջ բացուած նոր թանգարաններէ ներկայացուցիչներ վխտան այս ամիս կազմակերպուած վաճառքներուն: Կը նախատեսուի, որ Արաբական Միացեալ Էմիրութիւններուն մէջ մօտ օրէն բացումը կատարուի Կուկընհայմի եւ Լուվրի նոր կեդրոններուն, ինչպէս նաեւ` շարք մը նոր թանգարաններու, զորս ձեւագծած են աշխարհահռչակ ճարտարապետներ Զահա Հատիտ, Թատաօ Անտօ եւ Նորման Ֆոսթըր:

Հաւաքածոյ պահող ռուսեր որեւէ ժամանակէ աւելի տիրական են: Կ՛ենթադրուի, որ Փիքասոյի «Լա լեքթիւր» (իրագործուած` 1932-ին) գեղանկարը, որ փետրուարին շուրջ 40 միլիոն տոլարի վաճառուած էր Լոնտոնի մէջ, գնուած է ռուսի մը կողմէ: Ֆութպոլի Չելսի խումբի սեփականատէր Ռոման Ապրամովիչ եւս շահարկած է շարք մը հռչակաւոր գործերու մէջ եւ այժմ շուրջ 400 միլիոն տոլար կը ծախսէ` Ս. Փեթերսպուրկի արուեստական Նիւ Հոլընտ կղզիին փլուզուող կառոյցները` 300 տարուան զինուորական խարիսխ մը վերածելով մշակոյթի կեդրոնի:

Չինացի գնորդներ եւս հետզհետէ կը հզօրանան: Փիքասոյի «Նիւտ, կրին լիվզ էնտ պասթ» գործը անցեալ տարի շուրջ 107 միլիոն տոլարի վաճառուեցաւ «խորհրդաւոր» գնորդի մը, որ կ՛ենթադրուի, թէ հաւաքածոյ պահող չինացի մըն է: Եէյլ համալսարանի դասախօս Վիքրամ Մանշարամանի վերջերս ըսած է, թէ արուեստի աշխարհին մէջ Չինաստանի հետզհետէ տիրական կարեւորութիւնը «կ՛արտացոլէ ազգային

գերինքնավստահութիւն մը, որ միշտ ալ բաղկացուցիչ մէկ տարրը եղած է դրամական աննախատեսելի ուռճացումներու»:

 

ԱՌԱՏԱՁԵՌՆ ԿԵՑՈՒԱԾՔ

«Լէյտի Պլանթ» մասնագէտներուն սիրելին է, որովհետեւ պահպանուած է բացառապէս լաւ վիճակի մէջ:

ՍԹՐԱՏԻՎԱՐԻՈՒՍ ՋՈՒԹԱԿ ՄԸ ԿԸ ՎԱՃԱՌՈՒԻ 15.9 ՄԻԼԻՈՆ ՏՈԼԱՐԻ ԵՒ ՄՐՑԱՆԻՇ ՄԸ ԿԸ ԿՈՏՐԷ` ՃԱՓՈՆԻ ԱՂԷՏԵԱԼՆԵՐՈՒՆ ՆՈՒԻՐՈՒԱԾ ԲԱՐԵՍԻՐԱԿԱՆ ԱՃՈՒՐԴԻ ՄԸ ԸՆԹԱՑՔԻՆ: ԱՒԵԼԻ՛Ն. ԱՆԻԿԱ Կ՛ԱՐՁԱՆԱԳՐԷ ՆԱԵՒ ՀԱՅՐԵՆԱՍԻՐՈՒԹԵԱՆ ԵՒ ԿԱՐԵԿՑԱՆՔԻ ՄՐՑԱՆԻՇ ՄԸ: «ՊԻ. ՊԻ. ՍԻ.» ԿԸ ԳՐԷ.

Լաւ պահպանուած ջութակ մը համացանցի վրայ կազմակերպուած աճուրդի մը ընթացքին վաճառուած է 15.9 միլիոն տոլարի` իբրեւ օգնութիւն մարտին Ճափոնի մէջ պատահած երկրաշարժէն եւ ցունամիէն վերապրողներուն:

Ջութակը շինուած է 1721-ին եւ ծանօթ է իբրեւ Լէյտի Պլանթ. Լորտ Պայրընի թոռը` Լէյտի Էն Պլանթ անոր սեփականատէրը եղած է 30 տարի:

Ճափոնի մէջ երաժշտական հիմնարկ մը զայն վաճառած է` օգնելու համար երկրին աղէտեալներուն:

Վաճառուած գինը քառապատիկն է  նախապէս Սթրատիվարիուսի մը վաճառքին հաստատած մրցանիշին:

Հասոյթը պիտի յատկացուի «Նիփոն» հիմնարկին Հիւսիսարեւելեան Ճափոնի երկրաշարժին եւ ցունամիին փրկութեան հիմնադրամին:

Ջութակը վաճառքի համար տրամադրուած է երաժշտական «Նիփոն» հիմնարկին կողմէ, որ սեփականատէրն է աշխարհի լաւագոյն կարգ մը Սթրատիվարի եւ Կուարների գործիքներուն:

Հիմնարկին նախագահը` Քազուքօ Շիոմի կ՛ըսէ. «Թէեւ այս ջութակը շատ կարեւոր էր մեր հաւաքածոյին համար, սակայն մարտ 11-ի ողբերգութենէն ետք մեր հայրենակից ճափոնցի ժողովուրդին կարիքները կ՛ապացուցեն, թէ բոլորս պէտք է մեր օգնութիւնը ցուցաբերենք կարելի որեւէ ձեւով»:

«Նուիրատուութիւնը անմիջապէս պիտի գործածուի գետնի վրայ», կ՛աւելցնէ ան:

Լոնտոնի մէջ հաստատուած Թարիսիօ աճուրդի վաճառատունը, որ կազմակերպած էր աճուրդը, «իր հաւաքածոյին լաւագոյն ջութակը վաճառելու» հիմնարկին որոշումը կը նկարագրէ իբրեւ «խորին առատաձեռնութեան  կեցուածք մը»:

Վաճառուած ջութակը մէկն է ջութակի իտալացի վարպետ Անթոնիօ Սթրատիվարիի մինչեւ այսօր գոյատեւած 600 գործիքներէն:

Անիկա սեփականութիւնը եղած է հաւաքածոյ պահող բազմաթիւ անձերու եւ մասնագէտներու, ինչպէս` Ուի Հիլ էնտ Սան, Ժան Պափթիսթ Վուիեոմ, պարոն Եոհան Նուփ եւ Սեմ Պլումֆիլտ:

Ջութակին նոր սեփականատիրոջ ինքնութիւնը չէ բացայայտուած:

«Լէյտի Պլանթ» ջութակը ինքնին մրցանիշ մը կոտրած էր, երբ վերջին անգամ աճուրդի դրուած էր 1971-ին: Անիկա Սոթպի՛զի վաճառատան մէջ վաճառուած էր136 հազար տոլարի:

 

ՆՈՐ ՄՐՑԱՆԻՇՆԵՐ

«Սանֆլաուըր էնտ տակ ուորշիփ» գեղանկարը (իրագործուած` 1937-ին) կը ներկայացնէ սըր Սթենլիի տիեզերական ներդաշնակութեան գաղափարը, ուր շուները կը մարմնաւորեն այն ազատութիւնը, որուն կը ձգտի մարդը:

ԲՐԻՏԱՆԱԿԱՆ ԳԵՂԱՆԿԱՐՉՈՒԹԵԱՆ ՀԱՒԱՔԱԾՈՅ ՄԸ ԺԱՌԱՆԳ ԿԸ ՄՆԱՅ ԵՒ ԱՃՈՒՐԴԻ ԿԸ ԴՐՈՒԻ` ԱՐՁԱՆԱԳՐԵԼՈՎ ՀԵՏԱՔՐՔՐԱԿԱՆ ՊԱՏՄՈՒԹԻՒՆՆԵՐ ԵՒ ՍՐԱԹՌԻՉ ԳԻՆԵՐ: ՍԹԵՆԼԻ ՍՓԵՆՍԸՐԻ ՄԷԿ ԳԵՂԱՆԿԱՐԸ ԿԸ ԿՈՏՐԷ ՆՈՐ ՄՐՑԱՆԻՇ ՄԸ ԵՒ ԿԸ ՎԱՃԱՌՈՒԻ 8.7 ՄԻԼԻՈՆ ՏՈԼԱՐԻ: «ՊԻ. ՊԻ. ՍԻ.» ԿԸ ՆԿԱՐԱԳՐԷ ԱՆՑԵԱԼ ՇԱԲԱԹ ՍՈԹՊԻ՛Զ ՎԱՃԱՌԱՏԱՆ ՄԷՋ ՏԵՂԻ ՈՒՆԵՑԱԾ ՏԱՐՕՐԻՆԱԿ ԳԵՂԱՆԿԱՐՆԵՐՈՒ ԱՃՈՒՐԴԸ:

Բրիտանացի գեղանկարիչ սըր Սթենլի Սփենսըրի մէկ գեղանկարը քանի մը վայրկեանի մէջ երկու անգամ կոտրեց մրցանիշ մը, երբ վաճառուեցաւ Սոթպի՛զի Լոնտոնի կեդրոնին մէջ:

«Ուորքմեն ին տը հաուս» («Աշխատաւորներ` տան մէջ» գեղանկարը, որուն համար նախատեսուած էր շատ աւելի բարձր` 3.2 միլիոն տոլարի գին մը) վաճառուեցաւ 7.6 միլիոն տոլարի, որմէ անմիջապէս ետք «Սանֆլաուըր էնտ տակ ուորշիփ» (Արեւածաղիկ եւ շան պաշտամունք») գեղանկարը, որուն համար նախատեսուած էր 2.4 միլիոն տոլարի գին մը, վաճառուեցաւ 8.7 միլիոն տոլարի:

Սթենլիի նախկին մրցանիշը արձանագրուած էր դեկտեմբերին, Սոթպի՛զի վաճառատան մէջ, ուր անոր «Հիլտա էնտ այ էթ Փոնտ սթրիթ» գեղանկարը (իրագործուած` 1954-ին) վաճառուած էր 2.2 միլիոն տոլարի:

Լուշըն Ֆրոյտի «Պոթ ան է պիչ» գործը վաճառուեցաւ 4.2 միլիոն տոլարի, ինչ որ մրցանիշ մըն է` արուեստագէտին թուղթի վրայ իրագործած մէկ նկարին համար:

«Ուըրքմեն ին տը հաուս» գեղանկարը սըր Սթենլիի ամէնէն աւելի ծանօթ գործերէն է:

Աճուրդի վաճառատունը սըր Սթենլին կը նկարագրէ իբրեւ 20-րդ դարու բրիտանացի ամէնէն յատկանշական արուեստագէտներէն մէկը: Ան ծնած է 1891-ին, ապրած է եւ աշխատած Պըրքշըրի մէկ գիւղին` Քուքհեմի մէջ, ուր այժմ կը գտնուի անոր գործերուն նուիրուած պատկերասրահ մը:

Սթենլիէն 7 գործեր 37.2 միլիոն տոլարի վաճառուեցան աճուրդին ընթացքին:

«Ուորքմեն ին տը հաուս» գեղանկարը, որ իրագործուած է 1935-ին, կը պատկերէ խոհանոցի մը մէջ աշխատող առեւտրականներու ստեղծած աղմուկն ու խանգարիչ ներկայութիւնը: Անիկա Սթենլիի ամէնէն աւելի ծանօթ գործերէն է:

Միւս կողմէ` «Սանֆլաուըր էնտ տակ ուորշիփ» գործը, որ իրագործուած է 1937-ին, կը պատկերէ կին մը եւ տղամարդ մը` հսկայական բոյսերու գիրկը, եւ կ՛արտացոլէ Սթենլիի տիեզերական ներդաշնակութեան գաղափարը:

Սոթպի՛զի բարձրաստիճան տնօրէն Ճէյմս Ռաուլինի համաձայն, «շարք մը նոր չափանիշներ» հաստատուած են սըր Սթենլիի գեղանկարներուն համար: «Անոնք ցոյց կու տան այս մարզի շուկային զօրութիւնը, ինչպէս նաեւ` այս արուեստագէտին գործերուն նկատմամբ յատուկ գնահատանքը»:

Լուշըն Ֆրոյտի 1945-ին իրագործուած «Պոթ ան է պիչ» գեղանկարը, որ կը պատկերէ դէպի Սիլիի կղզիները անոր մէկ ճամբորդութիւնը, վաճառուեցաւ 4.2 միլիոն տոլարի, այսինքն` նախատեսուած գինէն 970 հազար աւելի բարձր:

Ֆրոյտի «Պոյ ան է սոֆա» գեղանկարը կ՛արտացոլէ գեղանկարիչին գծագրելու վարպետութիւնը:

Աճուրդին ընթացքին աւելի կանուխ անոր «Պոյ ան է սոֆա» գործը (իրագործուած` 1944-ին) վաճառուած էր 2.4 միլիոն տոլարի: Անիկա կը պատկերէ գողութեան նպատակով արուեստագէտին տունը սպրդած պատանի մը:

Ֆրոյտ զինք կողոպտել փորձող պատանիին` Պիլի Լիւմլիի առաջարկած էր եւ համոզած, որ նստէր իրեն համար եւ իր դիմանկարը գծէր:

Գեղանկարիչ Էտուըրտ  Պուրա մրցանիշ մը կոտրեց, երբ անոր «Զութ սուիթց» գեղանկարը վաճառուեցաւ 3.4 միլիոն տոլարի. գեղանկարը իրագործուած է 1948-ին եւ կը պատկերէ Ճամայքայէն Լոնտոն հասած տղամարդիկ:

Աճուրդի դրուած գործերը, որոնց ամբողջութիւնը Սոթպի՛զ կը նկարագրէր իբրեւ 20-րդ դարու բրիտանական արուեստի մեծագոյն հաւաքածոն, որ երբեւիցէ յայտնուած է շուկայի վրայ, կը պատկանէր Ուիլֆրիտ Իվիլի: Բրիտանացի այս իրաւագէտը զայն կազմած է 1925-1960-ի միջեւ:

Հաւաքածոն ժառանգած եւ պահպանած էր Անըր Ֆրոսթ. Իվիլի հովանաւորութիւնը վայելող ստորջրեայ հնագիտութեան ռահվիրայ մը, որ մահացաւ անցեալ տարի, 92 տարեկանին:

 

ՓԻՔԱՍՈՅԷՆ ԳԵՂԱՆԿԱՐՆԵՐ`
68 ՄԻԼԻՈՆ ՏՈԼԱՐԻ

Քրիսթի՛զի մէկ պաշտօնեան` Փիքասոյի «Ֆամ ասիս, ռոպ պլէօ» գեղանկարին կողքին:

ՍՊԱՆԱՑԻ ԳԵՂԱՆԿԱՐԻՉԻՆ ՍԻՐՈՒՀԻՆԵՐԸ ՊԱՏԿԵՐՈՂ ԴԻՄԱՆԿԱՐՆԵՐ ՄԻԼԻՈՆԱՒՈՐ ՏՈԼԱՐԻ ԿԸ ՎԱՃԱՌՈՒԻՆ ԱՃՈՒՐԴԻ ՔՐԻՍԹԻ՛Զ ՎԱՃԱՌԱՏԱՆ ՄԷՋ: «Ա. ԷՖ. ՓԷ.» ԿԸ ԳՐԷ.

Փապլօ Փիքասոյէն 3 գեղանկարներ, որոնցմէ իւրաքանչիւրը կը պատկերէ սպանացի արուեստագէտին տարբեր սիրուհիները,  Քրիսթի՛զի Լոնտոնի վաճառատան մէջ երեքշաբթի գիշեր վաճառուեցան 68 միլիոն տոլարի` ջախջախելով աճուրդէն առաջ կատարուած նախատեսութիւնները:

Մարի-Թերեզ Ուոլթըրէն ետք Փիքասոյի ներշնչման աղբիւր Տորա Մաարի 1939-ի մէկ դիմանկարը 29 միլիոն տոլարի վաճառուեցաւ Քրիսթի՛զի տպաւորապաշտ եւ արդի արուեստի գործերու վաճառքին ընթացքին:

«Ֆամ ասիս, ռոպ պլօ» գեղանկարը, զոր Փիքասօ գծած է Բ. Աշխարհամարտին, վերջին անգամ ցուցադրուած է 1967-ին եւ այնուհետեւ չէ տեսնուած: Կ՛ակնկալուէր, որ անիկա վաճառուէր 6.4 միլիոն տոլարէն 12.8 միլիոն տոլարի:

Գեղանկարիչին նախկին մուսային` Մարի-Թերեզի մտերմիկ մէկ դիմանկարը` «Ժոն ֆիյ ենտորմի» (իրագործուած` 1935-ին), դիւրութեամբ գերազանցեց 14.5 միլիոն տոլարի ակնկալութիւնները:

Փիքասօ 45 տարեկան էր, երբ 1927-ին հանդիպած էր 17 տարեկան Մարի-Թերեզի, Փարիզի գետնուղիէն դուրս գալու ժամանակ:

Գեղանկարը Մարի-Թերեզը կը պատկերէ քնացած վիճակի մէջ: Անիկա փառաբանուած է իր յանդուգն եւ արտայայտչապաշտ գոյներուն ու վրձնահարուածներուն համար:

Անանուն նուիրատու մը 2010-ին այս դիմանկարը տուած էր Սիտնիի համալսարանին: Գեղանկարին վաճառքէն գոյացած հասոյթը պիտի յատկացուի համալսարանին գիտական ուսումնասիրութիւններու ծրագիրներուն:

Քրիսթի՛զի Լոնտոնի կեդրոնին տպաւորապաշտ եւ արդի արուեստներու բաժանմունքի տնօրէն Ճիովաննա Պերթացոնի կ՛ըսէ. «Ասիկա գոհար մըն է, որ ցարդ չէ տեսնուած եւ աւելի քան 60 տարիէ ի վեր թաքուն պահուած է սեփական հաւաքածոյի մը մէջ»:

«Վերջին քանի մը ամիսներուն մեծ խանդավառութիւն պարգեւեց այս գեղանկարին հրապարակային ցուցադրութիւնը Հոնկ Քոնկի եւ Լոնտոնի մէջ, ուր անիկա արժանացաւ մեծ գնահատանքի: Հիանալի է տեսնել, թէ դիմանկարը ինչպէ՛ս արժանացաւ հաւաքածոյ պահողներու մեծ հետաքրքրութեան` այս երեկոյ տեղի ունեցած ցուցահանդէսին»:

Սիտնիի համալսարանին փոխ վարիչ Մայքըլ Սփենս կը շեշտէ, որ գեղանկարին վաճառքը «պիտի շրջէ բազմաթիւ անձերու կեանքը»:

«Շնորհակալ ենք արտասովոր առատաձեռնութեան համար եւ հրճուած ենք աճուրդին արդիւնքով», կ՛աւելցնէ ան:

Երրորդ գեղանկարը` «Պիւսթ տը Ֆրանքուազ», որ կը պատկերէ Ֆրանքուազ Ժիլոն, վաճառուած է  17.3 միլիոն տոլարի:

Փիքասոյի 1946-ի այս գեղանկարը կը պատկերէ անոր 1940-ական տարիներու սիրուհին, որ իրեն տուած է երկու զաւակ:

Այսուհանդերձ Քրիսթի՛զ չյաջողեցաւ վաճառել արուեստի այն գործը, որուն շուրջ կեդրոնացած էին մեծագոյն ակնկալութիւնները:

Կ՛ակնկալուէր, որ Քլոտ Մոնէի «Յաւերժահարսեր» գեղանկարը վաճառուէր 40 միլիոն տոլարի, սակայն ոչ մէկ գնորդի առաջարկած գինը մօտեցաւ այս գումարին:

Հակառակ այս հռչակաւոր գործին արձանագրած ձախողութեան` աճուրդին ընթացքին տեղի ունեցաւ 226.9 միլիոն տոլարի վաճառք:

Պատրաստեց՝ Լ. ԿԻՒԼՈՅԵԱՆ – ՍՐԱՊԵԱՆ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share This Article
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
CATEGORIES